Comunicat sobre la bandera en solidaritat als presos bascos al ple de Sant Joan Les Fonts

Aquests passats dies la CUP de Sant Joan Les Fonts hem estat notícia per haver-nos solidaritzat amb les preses basques en el ple de l'ajuntament del passat 14 de març. Amb aquest comunicat volem donar resposta als insults i a la polèmica generada per una informació apareguda en un mitjà digital espanyolista i feixista.

El passat 14 de març, en el ple ordinari de l'Ajuntament de Sant Joan les Fonts, les quatre regidores de la CUP van desplegar una bandera en suport al poble basc, reivindicant l'apropament dels presos polítics a les presons d'Euskal Herria. L'objectiu era mostrar el nostre suport després de la llibertat d'Arnaldo Otegi.

La bandera amb el lema "EUSKAL PRESOAK EUSKAL HERRIRA" que significa "Els presos bascos al País Basc", simbolitza acabar amb el patiment de gran part de la població: familiars i amics de les empresonades pel conflicte que veuen com s'han de desplaçar milers de quilòmetres per veure a les seves familiars.
El conflicte basc es troba en vies de negociació i celebrem que s'hagi optat per aquesta via en un conflicte que ha castigat durant molt temps la societat basca.

Tota negociació es basa en la determinació per resoldre el conflicte i en la generositat dels actes. És en aquest marc que volem fer pressió per resoldre una de les reivindicacions de la taula de negociació...que es traslladin les preses polítiques a prop de les seves famílies i es deixi de castigar a tots els seus familiars.

Ara i sempre, Euskal Presoak, Euskal Herrira!