1 de Maig 2016: Per la República de les Treballadores

Aquest 1 de maig, els i les membres de la CUP Sant Joan les Fonts hem participat -com ve sent habitual en els darrers anys- en la organització a la Garrotxa dels actes del Primer de Maig, dia de les treballadores, conjuntament amb les altres CUP de la comarca, l'Assemblea de Joves de la Garrotxa, el col·lectiu feminista La Dalla, Unitat Contra el Feixisme i el Racisme, la PAH Garrotxa, el Partit Comunista del Poble de Catalunya i la CNT d'Olot. Un dia de reivindicació i de lluita pels drets laborals i socials, a casa nostra i arreu.

Els actes van començar el divendres 29 d'abril amb una taula rodona on les assistents vam poder compartir les nostres experiències precàries en el món laboral, algunes d'elles esgarrifoses i ben properes. No cal anar gaire lluny per observar que l'explotació no coneix fronteres, ni classes, ni gèneres. A la nostra comarca, desgraciadament, n'hi ha molts exemples.

El diumenge 1 de maig, van tenir lloc el gruix dels actes a Olot. Parlaments i lectura de manifestos per part de les organitzacions convocants, la II Marxa pels Drets Socials que va recórrer els carrers d'Olot amb prop de 200 persones en un ambient combatiu i de lluita i en la que es van realitzar diferents accions contra les entitats bancàries, les ETTs i a la recentment inaugurada botiga Mango a Olot denunciant l'explotació a què sotmeten les grans marques de roba a les seves treballadores en països on les condicions laborals són una anècdota.

Acabada la Marxa vam poder gaudir d'un magnífic dinar a la Plaça Cinema Colon d'Olot. Un cop acabat, a la tarda, van començar els conta contes per les més petites i les actuacions musicals que van allargar-se fins al vespre.

Des de la CUP Sant Joan Les Fonts us animem a tots i totes a participar els propers anys d'aquesta diada i a lluitar a la feina, al poble i en tots els àmbits per denunciar les empreses que degraden i suprimeixen els drets que tants anys i esforços van costat adquirir a la classe treballadora.

Assemblea de la CUP Sant Joan Les Fonts